|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Solvalla (jubileumspokalen)
Godbitarna många på onsdag när det tillfälligt blir V75 istället för V86. Oklart i nuläget vilka lopp exakt som hamnar på V75 spelet.
För alla oss som även gillar fotboll tyvärr jättekrock med första matchen i champions leauge playoff mellan Celtic och världens bästa fotbollslag Malmö FF. Godbitarna (bland många) 1. Nuncio mot Hillustrious i fyraårseliten. Sprintermästarfinalen i repris ? 2. Diamantstoets final med grymt fina hästar. Framförallt stochampionatsvinnaren Some Summit. (barfota igen troligen stenklar) 3. EM för ston. Riktigt fina hästar. Your Higness bäst ? 4. Bäst av allt. Jubileumspokalen. Waowwww. Creatine troligen favorit. Hur gillar jänkaren full distans ? |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
Hillustrious - kuskminus... Blended Scotch, Eketorpets Tess och My Happines E.P. utmanar väl... Creatine är väl bäst i spets och med hårt tempo... |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jubileumspokalen en höjdare och ett riktigt bra lopp men ramloppen? Nja..
Man förväntar sig kanske för mycket.. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Efter Nuncios senaste start är det svårt att tro att någon ska kunna utmana honom. Oerhört imponerad!
Some Summit måste vara stenklar vid felfri avgång. Dags att Your Highness åker dit. Eketorpets Tess är tuff i ledning, och Youana förtjänar verkligen en seger snart. Och jag kommer inte släppa Nappa Scar heller denna gång. Per, du behöver väl inte överforcera hästen i starten denna gång?
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jag fortsätter att tro på Nuncio och Creatine.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Creatine från det spåret och över full distans given att gardera om den blir favorit. Hur bra är Nimbus CD ? Har ju lekt hem silverlopp i Rättvik och Hagmyren. Men mest mot norrlandsskräp så den stora frågan är om den kan leda från start till mål nu när motståndet är ett helt annat också ?
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser inte ut att bli några pengar att tala om, själv tänker jag spika Some Summit, Eketorpets Tess och Nuncio, vilket jag förmodlgen inte blir ensam om. Finaler på Åby och jackpot där och låg utdelning på onsdag. Kan man hoppas på dubbeljackpot, ösregn och bra utdelning på Gävle 22/8? Bortsett från det önsketänkandet vem är bäst av de pensionerade kuskarna i avd 1?
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lillis (+15) |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nuncio möter ingenting och är klar vinnare.
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Men sen är det ju så att det avlöser varann hela tiden. Nu är det 2 st 3-åringslopp, när det precis varit E3. Igår sprang ett par av de bästa 4-åringarna, plus att det är laddning inför derbykval. Lite besvikelse på stoloppet kanske, men samtidigt vilka ska in? Det är ju så det ser ut i stoeliten var och varannan vecka. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Spelar bara seriösa V75-system på lördagar. Detta ser ser dock så intressant ut, att jag gör ett system byggt på KÄNSLOR - inte FÖRNUFT.
1) 7 (har haft flera hästar i träning hos Kalle På Trappa - mycket nostalgi, spik) 2) 4 (känner starkt för Veijo, som fick denna häst i träning strax efter Dencos förnedring) 3) alla utom 8 (har inget rationellt skäl att utesluta favoriten - känner helt enkelt inte för ekipaget) 4) alla 5) 7 (världens storstjärna under de närmaste åren) 6) 2 (världens mest bortkörda häst nu med världens bästa kusk) 7) alla Kostar 528:-. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
|
||
|